Sunday 15 February 2009

JAAAAAAAAAAAAAAAA! HERREGUD, DÅ E U JAKTCHAMPION!!!!!


En fantastisk dag på Sirdal 1, 14.02-2009!


Vi ankom opprop i ca 28 minusgrader (kaldt som fanden!), med godt mot og en lovnad om nydelig vær fra meterologene! Jeg hadde en extrem prestasjons-angst etter at Alex har ført frem Indie fra det ene til det andre ifjor....... -Men nå var det min tur...

Etter å ha kommet oss litt innover i terrenget og opp der solen var, var det Indie sin tur. Dommerne fant ut at det var nok smart å ta den fjellsiden som lå i skyggen først... Noe jeg syns var litt trist siden solen endelig var kommet frem. Indie starter noe helt enormt. Blir jo litt bekymret da hun markerer der borte på den andre siden av dalen, men hun løser ut og jobber seg fint tilbake mot oss. Makkers fører og jeg siger rundt et "hjørne", og der - der står Indie. I en flott stilfull stand, skrått bak et tre. Pumpa går, for jeg ser også rypa. Den sitter mellom oss og Indie. Jeg får meldt stand, makkers fører flytter seg litt for at jeg skal få komme til - og rypa letter, dermed får ikke Indie vist reis. Til gjengjeld er hun rolig i oppflugt og skudd, og apporten sitter som et skudd. Plutselig så lå hun på topp.



Det var en ganske lang og nervepirrende dag, selvom jeg utad prøvde å dekke over med å si at "dagen er ikke over ennå, vi får vente å se."

Klokken halv seks på kvelden var det et faktum. Det var kun Indie som greide å få seg et godkjent fuglearbeid, og dermed også sin tredje 1.VK!!!! Det var et gigahøyt gledesbrøl fra meg -JAAAAAAAAAAAAAAAA! HERREGUD, DÅ E U JAKTCHAMPION!!!!! Antageligvis hang ekkoet igjen der oppe i heia i flere timer etterpå...... Tårene mine trillet, og jeg kan fremdeles ikke slutte å smile. De siste poengene som manglet er nå i boks!!!! Jeg er så sinnsykt stolt av den hunden at det går ikke an å beskrive!!!



Her er kritikken: Mot Malin går Indie enormt, litt åpen men med god kontakt. Stand, når fører kommer til letter fugl presist foran Indie som er komplett rolig i oppflukt og skudd. Utreder og apporterer korrekt! Indie vinner slippet. Mot Pia fortsetter Indie meget godt, men Pia vinner slippet. Senere mot Tuva, holder fortsatt meget høy klasse, men må se seg slått av Tuva som revierer litt bedre. Indie har idag vist oss et fint fuglearbeid og får en velfortjent 1.VK!

Tallkarakterer: 5-5-6-4-4-4, fuglebehandling 4, apport 1, reis I.B, Slipptid 15-10-10 Dommere: Børge Simonsen og Arne Husveg

Indie's poeng:
1.UK lavland på Forus - 09.11.2003 - 2 poeng
1.AK vinter i Neseheia - 10.04.2005 - 3 poeng
1.VK høyfjell i Sirdal - 02.09.2005 - 3 poeng
1.AK vinter på Hovden - 18.03.2006 - 3 poeng
1.VK med CACIT høyfjell i Sirdal - 31.08.2008 - 5 poeng
2.VK høyfjell på Hovden - 05.09.2008 - 2 poeng
1. AK lavland i Vestfold II - 25.10.2008 - 3 poeng
1.VK vinter i Sirdal - 14.02.2009 - 3 poeng
1.AK apport i Vennesla - 24.06.2006 - 1 poeng
1.AK apport på Bråstein - 08.06.2008 - 1 poeng
Totalt 26 poeng

På søndag var det tid for sofakos for to små-støle og stolte jenter.


Yoko stilte også, begge dager - og i følge John var det ikke mye å rope hurra for. Det manglet både bredde og dybde ..... -Noe Alexander stusset litt over.... For det burde vel være dyp nok snø i Sirdalen - mente han.... =)


4 comments:

Alexander Kristiansen said...

Gratulerer med championatet! Stå på videre så blir hun årets vorsteh også! Og NM individuelt!

Kjetil Kristiansen said...

og vm , ol , kretsmester, klubbmester, rett og slett mester.
Sinnsykt bra og tusen gratulasjoner.

Folkviga`s Kennel said...

Gratulerer så mye. Eg sitter her med gåsehud over heila meg.
Fantastisk!!!!!!!!!!!!!!!!

Bjørg Vaage said...

Takker og bukker! Det var helt fantastisk, men gir oss ikke ennå...