Sunday 3 May 2009



Tja.... Hva kan man si??? Helgens feiring av mine fylte 40 år ble kjempekoselig, med mange gode venner, mye mat, enda mer drikke og en "joik" skrevet på kun kort tid. Mine nærmeste ble ropt bort til bordet (en og en) der blokk og penn var funnet frem - for å avgi noen bevingede ord - for så å bli satt sammen av kveldens poet(er).
Gutta i dyp diskusjon om de bevingede ord





"Melodi: -og om litt er kaffen klar" Fremført av Frank Ådne Pedersen på Finnmarksvis!!!!!





Ååå hvilken morgenstund, John han har smil om munn
For Bjørg ho har blitt 40 år, ho var jo så uuuung i går.
Men vi har no ikke sett nån gråe hår, ikke i dag, å ikke går.

Tenk vesla er voksen blitt,
Kan se at ho smiler litt.
For livet har blitt riktig bra, å John han er staaadig graaa
For nå er det strihår å jakting å viiin
Å ho Bjørg e liike fiin.

Når katta på plenen gikk, skal si at ho farta fikk..
For strihår det er ganske frekt
Og av å til de-måtte-giii konfeeeekt
For katta det er jo beste mann tar, å om litt er kaffen klar.

Ja Bjørg vi vil hylle deg, du er jo så snill og grei
Når du ikke har røykestopp, da er du en rooosenknopp
I valle og sirdal du trener din hund, mens John han tar en blund.

Til nordNorge reiste duu, med indy du hadde truuu
Men terrenget det var altfor flatt, å skian dæm vaaa bakglatt
Nei det blei ingen fuggel å porselensglass, men ei natt, på han flyplass

Ja Bjørg du må reise deg, du vet vi er glaaad i deg
Å no har vi han helt siste vers, så skal kånjakken til John til pers
Vi håper at festen blir skikkelig bra, å om litt e kaffen klar.

Skåål for jubilanten.

Johan Anders


En aldri så liten tanke rørt




- Joda, kaffen ble klar like etterpå, og conjakken - den ble tom..... Takk til alle dere som gjorde feiringen min komplett. Jeg hadde en kjempekveld, og jeg håper at dere også koste dere!!




Ps. Dette ble tatt på min 40-års dag. Det er herved bevist at man fremdeles ikke er helt voksen......

No comments: