Tuesday, 22 March 2011

En liten oppdatering fra Aya!



 Vi sender noen bilder og en liten oppdatering nå som Aya er vel 9 måneder.

-Vekt: 22,4 kg. Veldig glad i mat, men legger ikke noe særlig på seg. Hun er meget aktiv og storkoser seg når hun får være med på skitur. Må alltid gå først og i stor fart. Vi har fremdeles masse snø. Så våren blir sen.

- Hun er god venn med alle andre hunder. Koser seg i vilter lek.
- Aya er en enkel og grei jente, litt sta og veldig lur.
- Og like vakker, nå med rufsete brunt hode.
Snakkes,

Masse hilsner fra AYA, Aase-Britt og Lars

Tuesday, 8 February 2011

Hipp hurra - trodde jeg....


Hipp hurra - prøvesesongen er igang igjen!
Med håp i blikket og gode planer om flotte dager med likesinnede på fjellets hvite vidder, har vi meldt på de fleste prøver i vårt såkalte nærmiljø. Sirdal 1 + 2, Hovden 1 + 2 og Neseheia. 5 i antall, men 13 starter totalt. Ja, vi satser på at minstemor Lussi blir sånn noenlunde klar til Hovden 1... Vi skal nemlig på treningssamling til Neseheia siste helg i februar, og da håper jeg at hun får en skikkelig "wake'up call". Hun har vist gode takter på fjellet med høy arbeidsvilje. Stoppet ganska så fort (5-6 meter) etter støkk på rype og har hatt stand på både fasan og rapphøns. (og på due, hvis vi skal regne med sensommerens aktivitet.) Det blir veldig spennende å se hvordan hun utvikler seg etterhvert.
På spor etter no spennende
Lussi i friskt driv

Yoko og John skulle på årets første prøve i Sirdal, og planen var å knalle til med en VK-premie, og sjelden har vel John hatt over 6 i jaktlyst....? - det var nesten så det oste ut av ørene hans! Det var ihvertfall det vi trodde helt frem til i ettermiddag... Med tårevåte taster ble jeg nødt til å sende en mail til prøveleder for å melde en feil..... Feilen er den at Yoko har fått løpetid bare 4 dager før oppropet i Sirdal!   =(  
Istedet for prøve blir det snømåking på taket og listing av nye vinduer på hytta.
Ønsker alle våre venner og kjente lykke til og håper på flusst med fugl og flott helg!

Monday, 3 January 2011

Nyttårs-hilsen fra Shipmann dottirs Atlas (Balder)

Godt nyttår til dere.


Her går det bra. Balder trives og vokser fremdeles !! Han er nå større enn Snorre som er 5 år gammel. Vi var en uke på fjellet i julen og Balder syns dette var veldig stas. Selv om det var mellom 20 og 30 minus, så brydde han seg ikke om dette. Han er, som vi visste, en skikkelig hardhaus. På nyttårsaften var det mye fyrverkeri og smell, men dette reagerte han ikke på i det hele tatt. Ellers går alt fint, har snakket med Trond Leganger, så det blir sikkert kurs på oss i løpet av vinter/våren. Her har dere noen bilder av det "lille" nurket...



Monday, 27 December 2010

Romjulshilsen fra Shipmann dottirs Andor

Hei Bjørg og John.

En liten oppdatering fra Steinkjer.
Andor er nå blitt 25 kg og har en skulderhøyde på 61cm. Han er fortsatt lærevillig, og lett å ha med å gjøre. Turer i skog og mark blir det nesten hver dag. Her har det vært sammenhengende kulde i snart 2 mnd, med temperaturer jamt på -15 – 20. Begynner å bli litt lei av kulden nå.
Tor Arne og mamma er i Canada, og på første jaktdag skøyt Tor Arne en puma på over 90kg. De har også bestilt seg to nye SV-valper til våren. Gleder oss alle til de kommer.

Dere får fortsatt ha en god jul, og ett godt nytt år.

Mvh
Gunnar og Marit
Esten, Johanne
Andor

Han Andor har blitt en flott gutt!
Og snille gutter får presanger
Mormor og morfar trodde Gunnar skulle bygge en hundegård - ikke et lekehus.....

Julestria er slitsom, selv for en strihår.....

Saturday, 25 December 2010

Julehilsen fra Shipmann dottirs Aya.

Kjære Bjørg og John,

En julehilsen fra oss på Voksenlia med ønske om god jul og godt nytt år til dere og yoko og Lussi.
Aya vokser og trives. Blid og glad hund, godt likt av både mennesker og andre hunder. Og fremdeles like vakker.

Julehilsen fra Aase-Britt, Lars og Aya.

Thursday, 23 December 2010

Julehilsen fra Shipmann dottirs Ackie!

Julen 2010
Kjære mormor!
Håper al er bra med deg og mamma - og john. Jeg har det veldig bra. Ole, Elisabeth og Jørgen steller godt med meg, selvom det er litt kjedelig å ligge i bur om dagen. Heldigvis får jeg lange onsdags-turer med KM Sirka og Torill. Ole sier jeg er blitt flink til å gjøre som han sier, men noen ganger når jeg leker med Sirka er det litt vanskelig. Det jeg liker best er å være på fjellet for der lukter det så godt!
Ole og Elisabeth hilser!
God Jul fra Ackie

Julen har kommet....

Som vanlig har julen kommet listende innpå, uten at jeg har skjønt at det var sååå nærtstående... =)
Her sjekkes om svoren blir bra....
Så - en rask oppdatering av desember: Som i god gammel tradisjon, ble Hege, Knut og Zeppo invitert til årets førsmaking av ribbe og juleaquaviten. Vi må jo alltid sjekke om kjøkkenferdighetene er "still going strong"og om aquaviten holder mål! Og det var det til gangs.... Det ble rett en koselig kveld, som alltid med gode venner -
Endelig hadde vi greid å finne en helg for felles jakt med Solveig og Per Gonsholdt. 16.desember dro vi avgårde til det blide sørland for å finne en orrfugl eller tiur..... Det vi ikke hadde tenkt på var jo underlaget vi skulle gå på. Der var det nemlig snø med glass-skare på toppen, men ikke nok snø til å ha ski på. Så vi spaserte på bena og det hørtes ut som om vi hadde fulle cornflakes-poser under sålene. Kan tenke fuglen satt å lurte på hvor dumme det går an å bli.... Allikevel var vel alle hundene (ES Papageno, IS Funny, P Kuling og Yoko) i kontakt med fugl. Den beste av hundene var dog Papageno - han spikret en røy . Desverre var det så tett at Per ikke fikk felt den. Uansett så gjorde de smellene underverker på slitne hunder, så da holdt de en time til! =) Lørdagen viste seg fra sin værste side - snøstorm fra alle kanter.... Vi bestemte derfor å holde oss hjemme og heller kose oss med div. førjulsaktiviteter.
Vi takker for en strålende helg med god mat, drikke og sosialt samvær!
Vi ønsker med dette alle våre venner, med og uten hund, en fin og fredfull jul og et fantastisk frydefull godt nytt år!
I romjula bærer det opp til fjells, vekk fra raketter og smell!