Wednesday 27 July 2011

Shipmanndottir's Aya


Litt om det jeg vet om Aya :
Aya har vært på et dressurkurs til nå (tror jeg). Hun er en deilig snill hund som elsker mennesker. Hun går godt med alle slags hunder og er veldig glad i fart og lek. Elsker å snørekjøre og hun syns mat er også noe fantastiske greier!
Hun er nok den som har fått alt skjegg, bart og pels av gjengen i første kullet til Yoko.
Utpå sensommeren blir det nok turer på fjellet for trening til jakta. Og vi gleder oss til de store referatene derfra m/ bilder...

Som tidligere nevnt, var jeg på famile-besøk i Oslo rett før 17.mai, og det var ikke lange stubben fra Kine sitt hus og bort der hvor Aya bor. Lars og Aya kom og møtte meg på veien opp mot huset deres. Aya var strålende fornøyd med besøk. Da vi kom frem til huset, "leide" Aya meg opp trappene (holdt hånden min i munnen) Tydelig at hun er en hund som kan sitte å få kos i timesvis. Også hun tok tommelen min og "suttet" på den, og heller ikke hun pleier å gjøre det.... Snodig, det er nesten som om hun også kjente meg igjen...?
Jeg tok meg den frihet og begynte å nappe litt overflødig pels, og håpet at Lars og Aase-Britt ikke ville bli sinte på meg. Det viste seg at de ble veldig fornøyde, selvom jeg ikke ble ferdig før jeg skulle gå. De lovet begge at de skulle fortsette nappingen for å holde pelsen hennes litt i sjakk. Resultatet etter "mormor's" napping ser du på bilde under.
Da gjenstår bare å ønske Aya, Lars og Aase-Britt lykke til med all trening frem mot jakta og skitt jakt!

No comments: