Thursday 17 June 2010

6 søte små kom til verden 16.06.2010

Ja, da kom de endelig - 4 hanner og 2 tisper!
Yoko vekket oss kl. 05.50, med pesing, rassing og piping. Da var det en kjapp tur ut i hagen (med bånd) deretter bar det ned i valpekassen! Der ble det romstering og reiring til den store gullmedalje. Etter en stund roet hun seg veldig, satte seg ned på skinka, hvilte hode på skulderen min, og presset 2 ganger. Og vips, der var førstemann! John fikk såvidt sett den, før han måtte avgårde på jobb. "Tante" Hege kom ti over syv, og fikk være med på resten av begivenheten. Tusen takk, Hege, for at du ville hjelpe og støtte oss i valpekassen! En stor takk til dyrlege Dagny også som alltid er tilgjengelig på telefon, og svarer på alle mulige spørsmål jeg måtte komme på.... (og det er ikke få...)
Nr.1 - Sort skimmel hann -vekt: 362gr., født kl. 06.50 Nr. 2 - Sort skimmel tispe - vekt: 360 gr. født kl. 07.35

Nr.3 Brun skimmel hann - vekt: 396 gr. født kl. 07.55

Nr. 4 Sort skimmel hann - vekt: 246 gr. født kl. 09.20

Nr. 5 Brun skimmel tispe - vekt: 380 gr. født kl. 10.30

Nr. 6 Sort skimmel hann - vekt: 342 gr. født kl. 10.40

Her er alle samlet. Barna spiser og mor hviler ut etter en tøff økt.
Natt til idag, ble tilbrakt ved valpekassen for å passe litt ekstra på at ingen ble klemt under mor. Trolig vil jeg være her noen netter til, bare for sikkerhetsskyld. Det er litt flaut, - men i farta igår, talte jeg 3 av hvert kjønn.... og idag, under veiing, så jeg at nr. 1 var en hann og ikke tispe! Beklager til dere jeg har feilinformert!







6 comments:

Unknown said...

hahaha, har hørt andre som har gjort samme feil så deg men då va det ein veterinær så tog feil av kjønnet :-). Gratulere såååå mye med de sjønne små! Travle dager og netter framøve nå :-) Kos dokker!

Bjørg Vaage said...

Ikke greit når de er nyfødte med navlestrengen på travelt og øyelokkene mine på fjerde knappehull... Godt at jeg ikke er helt alene om å ta feil.
Kanskje jeg må skjekke på ny imorgen for å se om noen andre har skiftet kjønn!? =)

Unknown said...

Gratulerer! Du går en travel tid i møte. Nå har de bursdag på samme dag som Gaia, men hun er syv år eldre :-)

Unknown said...

Fantasktisk skjønne små tasser!

Folkviga`s Kennel said...

Dere må gratulere så mye...
Dere 2 er ikke på Facebook???

Bjørg Vaage said...

Tusen takk! Stemmer, vi er nok ikke på facebook.... Og gjett om vi har fått høre det endel ganger da...? ;-)