Wednesday 2 June 2010

Nå nærmer det seg!

Ja, nå nærmer det seg betraktelig valping. Det er litt med frydefullskrekk jeg venter på den store dag.... 10. juni. - Bare 8 dager igjen, ifølge beregningene mine og vetrinæren sine. Tross alt, det er det første kullet jeg skal ta imot "alene" Det sies at valpene kan komme allrede på 59-ende dag - og det vil si førstkommende søndag. Yoko er fremdeles i kjempeform. Hun har god matlyst og inviterer lille Lussi på lek titt og ofte. Det virker nesten som om hun "øver" seg til mors-rollen.... 29. mai var en varm dag
Når hun blir litt for varm, er det bare å spankulere oppi badebaljen for å kjøle seg ned litt, og så er det på'an igjen. Etter at hun begynte å ese ut, har hun blitt mer vaktsom på ting rundt. Hun holder hagen fri for skjærer og sier ifra at naboen lukker døren sin litt for hardt igjen. Etter det jeg har hørt er visst dette helt normalt - og jeg håper virkelig at hun gir seg med det når hun har funnet roen i valpekassen.

Første midjemål ble gjort idag, 2.juni. Hele 78 cm! Som dere ser, er det litt forskjell i størrelsen fra 29. mai til idag, 2. juni. Tror aldri jeg har kunnet forestille meg Yoko i denne fasongen, men nå er det et faktum! Hun vil nok legge seg ennå mer ut og det blir spennende og se om hun blir lik Pusur når han har fått litt for mye mat i seg.... - gynger på magen - uten å få fotfeste... =)?

1 comment:

Unknown said...

Det er godt hun er langbeint da ;-)