Sunday 19 October 2008

Snørr og stortuting på stubben !!

Yoko fyllte 2 år den 1.okt iår, og dermed har hun gått over i AK-klassen.

Vi stilte opp på lavlandsprøven i Vestfold, med freidig mot og et lite lønnlig håp om å få tatt med oss en premie. Sender en stor takk til Ivar som huset oss denne helgen.

Jeg hadde glemt mobilen hjemme. Med lånt telefon ringte jeg John som i spenning ventet på at jeg skulle komme hjem, og sa : Yoko har vært i fugl, men jeg må gå, skal ut i slipp nå. melder senere... Klokken ble 17.10 før neste melding : er på tur hjem! Ingenting om hvordan det hadde gått, det ville han jo finne ut når vi kom hjem..... =)Tusen takk til Lisbeth som ofret meg noen tellerskritt så jeg fikk holdt John (+de andre) på pinebenken.

Lisbeth, Zica, Yoko og meg etter telefonen til John

Aldri hadde vi tenkt oss at den 1. starten i AK-klassen skulle føre til 1.pr. AK !!! Dere skulle sett meg ute på stubben der når det gikk opp for meg at dette var faktisk tilfellet....... Det ble snørr og stortuting (-vel, nesten hulking), med god hjelp fra Violet som allrede hadde varmet opp tårekanalen for 1.pr.AK til Aron og 3.pr.AK til Aragon. Jeg må vel innrømme at jeg ble med på oppvarmingen..... Lisbeth fikk 3.pr.AK på Zica. Grattis til alle sammen! Det var jo noen som kikket rart pga. stortuting og snørr... Men fytti, og syge salamander så stiligt. Må jo være lov å vise "litt" følelser.....??? Vi var iallefall skjønt enige om at det var en storslått dag på markene i Vestfold.


Violet,Thomas, Aragon, Aron sammen med dommerne


Yoko's kritikk: Yoko starter på åpent jorde i medvind. Går meget energisk - jakter i store sirkler. Senere blir søket mer bevisst. Hun får med seg lange kantsoner og mer tett terreng. Fortsetter senere sitt meget gode søk. Stand, fasan letter når fører kommer til. RIOS. Utreder ok. Jakter med stort overskudd dagen ut. Tar stilfull, intens stand, reiser presis to fasaner og er helt patent i oppflugt og skudd. Utreder fint. En hund som skapte fest i marken - tildeles - 1.pr.AK
Tallkarakter: 5.5.5.6.4.4.4


Stoltere mor kan man lete lenge etter......

Når Yoko og jeg kom hjem til Ivar, var stemningen så spent at den var til å ta og føle på.... Alle stirret på meg - som var sistemann hjem - lett sa jeg : Aron har fått 1.premie idag... De glodde på meg, så nesten ropte de i kor : Enn Yoko da???? Gledeshylet løftet taket minst 1/2meter opp! Det var ikke bare Violet og jeg som ofret en tåre den dagen!!!


3 comments:

Frank Ådne Pedersen said...

Hurra hurra hurra igjen. Hilsen Mandalsmafiaen

Alexander Kristiansen said...

Gratulerer så mye Bjørg! En kjempeprestasjon det står skikkelig respekt av. Vi har jo alle visst at den svarte krutt-tønna har det i seg, men på første starten...
Blir trangt i VK'en nå :-)

Bjørg Vaage said...

Tusen takk for gratulasjoner til begge. Det var en "dream come true". Første mulighet for VK for oss er allrede full - dessverre hadde ikke vi fått 1. før påmeldingsfrist og dermed er VK'n full....